Tarik Samarah (rođen 1965. u Zagrebu) je bosanskohercegovački fotograf čija se interesovanja kreću u polju umjetničke i dokumentarne fotografije. Za svoj dugogodišnji rad na temi srebreničkog genocida osvojio je mnogobrojna priznanja i nagrade.
Svoj najveći profesionalni uspjeh ostvario je sa ciklusom crno – bijelih fotografija i projektom “Srebrenica – genocid u srcu Evrope”.
Fotografije, nastale u postratnom periodu, između 2000. i 2004. godine u Srebrenici i na području istočne Bosne, objavljene su prvi put 2004. godine u knjizi “Srebrenica”. Knjiga je, u saradnji sa Udruženjem “Pokret Majki enklava Srebrenice i Žepe”, podijeljena službenicima Tribunala u Hagu, diplomatskom koru u Bosni i Hercegovini, političarima, novinarima, kao i optuženima za ratne zločine u Hagu. Godinu dana kasnije, objavljena je i monografija “Srebrenica”. Poznati časopis za grafički dizajn “HOW” (New York) proglasio je „Srebrenicu“ jednom od najboljih publikacija u 2005. godini u svijetu. Osim ovog, monografija je i dobila i mnoga druga prestižna svjetska priznanja i nagrade, kao i pozitivne recenzije.
Tarik Samarah izlagao je i u velikom broju renomiranih galerija i muzeja u svijetu, samostalno i u sklopu kolektivnih izložbi; njegove fotografije bile su dio instalacija u javnim prostorima, javnih kampanja itd. Na desetu godišnjicu pada Srebrenice, autorove fotografije izložene su u Muzeju Holokausta u Washingtonu, kao i u UN zgradi u New Yorku. Samarah je izlagao još i u Holandiji (Memorijalnom centru Westerbork, zgradi Parlamenta Holandije), Parizu, Cape Townu i mnogim drugi gradovima. Samarahove fotografije obišle su svijet i kao naslovnice naučnih i istraživačkih knjiga posvećenim srebreničkom genocidu; jedna od njegovih fotografija nalazi se na zvaničnoj stranici Tribunala u Hagu.
Fotografije iz ciklusa “Srebrenica” danas su dio stalne postavke Memorijalne Galerije 11/07/95 koja se nalazi u Sarajevu. Osim što je zamišljena kao mjesto kontinuiranog spomena nevino stradalim Srebreničanima i istovremeno kao mjesto artikulacije glasova protiv svih oblika nasilja u svijetu, Galerija 11/07/95 predstavlja ishodište i zaokruženje Samarahovog rada na ovoj temi.
Odabrane izložbe
– „11 juli“, Memorijalni centar Potočari (2003)
– „Srebrenica“, Parlament Kraljevine Holandije (2005)
– „Ostavljeni u Srebrenici: deset godina kasnije“, Muzej Holokausta Washington (2005)
– “Deset godina kasnije: komemorativna umjetnost, izložbe, umjetničke instalacije, prikazivanje filmova i prezentacije“ , UN zgrada New York (2005)
– “8372 nisu došli”, Muzej Mimara, Zagreb (2006)
– “Moji neprijatelji: nacionalizam i ksenofobija”, Vivisect fest, Novi Sad (2006)
– „Srebrenica”, Memorijalni centar Kamp Westerbork, Holandija (2007)
– „Naša priča“, Galerie du jour, Pariz (2009)
– „Srebrenica“, War Photo Limited, Dubrovnik (2012)
– “Aftermath Project – Changing Cultural Landscape – Tendencies of engaged post-Yugoslav contemporary photography” (kolektivna izložba) (PARCO Pordenone Arte Contemporanea – Italija, Spazi Espositivi via Bertossi), Pordenone, Italija, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb, Hrvatska Kulturni centar Beograda- Podroom i Galerija Remont, Republika Srbija, Beograd (2013)
Umjetničke instalacije u javnom prostoru
– Postavljanje fotografija velikog formata (4 x 7m) iz opusa “Nož, žica, Srebrenica”, iznad “Vječne vatre (2003)
– Više od 450 fotografija Srebrenice u formi džambo plakata, bilborda i city-light izloženo i nekoliko gradova u BiH, kako u Federaciji tako i u Republici Srpskoj (2003)
– Fotografija “1945-1995-2005” postavljena u Zagrebu, u Praškoj ulici, na mjestu nekadašnje jevrejske sinagoge (2005)
– Fotografija “Anna Frank” postavljena na gradskom trgu u Mariboru, Slovenija u okviru Jedanaestog međunarodnog festivala kreativne komunikacije “Magdalena” (2009)
U nastavku donosimo nekoliko fotografija o srebreničkom genocidu koje nikog ne ostavljaju ravnodušnim.