Zašto New York Times minimizira genocid u BiH?

Tekst o ratnom zločincu Radovanu Karadžiću koji je prije nekoliko dana objavila autorica Jessica Stern u The New York Timesu izazvao je žestoke kritike svjetske javnosti.

Američki magazin Spectator objavio je nekoliko dana kasnije tekst u kojem navodi kako je autorica teksta o presuđenom ratnom zločincu Radovanu Karadžiću napravila “spektakularni” promašaj ako je namjera njenog teksta bila da se prisjeti žrtava rata devedesetih godina.

“Poput bh. književnika Aleksandra Hemona, ali i mnogih drugih preživjelih, bijesna sam na to kako je Stern prikazala Karadžića. Imala sam 13 godina kada je počeo rat. Provela sam skoro devet mjeseci u ratu, gledajući rodni grad Sarajevo pod opsadom i ubijanje članova moje porodice koji su završavali u masovnim grobnicama. Nema potrebe da naglašavam kako ne vidim književni i mistični pristup Jessice Stern u pisanju o Karadžiću pretjerano kreativnim i zabavnim”, kaže u tekstu Emina Melonić.

Melonić smatra da načinom na koji piše o Radovanu Karadžiću Stern uljepšava i romantizira zlo, dok New York Times profitira na njenom tekstu.

“Esej kojeg je objavio New York Times dio je iz knjige “Moj ratni zločinac: Lični susret s arhitektom genocida”, koja će uskoro ugledati svjetlo dana, a u kojoj Stern opisuje susrete s Radovanom Karadžićem i nakon što je pravomoćno osuđen. Stern u knjizi opisuje njegove pokušaje da joj pokaže vještine u polju liječenja energijom, a ona sama je pristala na to, te ga posmatra kao uglednog psihijatra i mistika.

Melonić u tekstu navodi da se Stern izgubila u metaforičkom zagrljaju jednog zlog čovjeka i da, iako naslov njene knjige sugeriše kako ona “posjeduje” Karadžića, stvarnost je sasvim obrnuta.

“Prema riječima Stern, ona se nije bojala da bi je mogao zadaviti jer, pored svega, nije Karadžić bio taj koji je ubijao bosanske muslimane nego oni pod njegovom komandom. U njenom obmanutom umu, to nekako nije isto kao da je ta osoba strateški planer genocida”, piše Melonić.

Jessica Stern je nakon salve kritika uputila izvinjenje i optužila New York Times da ju je objavom baš tog dijela knjige učinio da izgleda kao neko ko brani izvršioce zločina.

Međutim, Melonić smatra da baš ovaj isječak iz knjige koji se fokusira na “perverznu privlačnost” koju Stern pokazuje prema Karadžiću kao iscjeljitelju u stvari negira historijsku stvarnost njegove krivice.

“Ono što Stern ne razumije je da se ideolozi kakav je Karadžić oslanjaju na ovu vrstu zapadnjačkog “liberalizma” – relativizma koji ne vidi razliku između dobrog i zla, koji bira priviđenje iznad stvarnosti i koji, iznad svega, ubija sjećanje na žrtve, čija stradanja i smrt neprestano pozivaju da nikad ne zaboravimo”, zaključila je u tekstu u Spectatoru Emina Melonić.

(Vijesti.ba)